Szkoła: Gimn. w Lewinie Brzeskim
Grupa: Cooltur@lni
Opiekun: Krystyna Pańpuch



[Zobacz]
[2010-04-15 20:16:16]
Dodano SCENARIUSZ ZAJĘĆ
Ośrodki kultury w naszym mieście


[Zobacz]
[2010-05-30 18:10:05]
Dodano OPRACOWANIE EDUKACYJNE
podsumowanie pracy


[Zobacz]
[2010-05-27 15:04:54]
Dodano OPRACOWANIE EDUKACYJNE
sprawozdanie


[Zobacz]
[2010-05-21 15:55:36]
Dodano OPRACOWANIE EDUKACYJNE
prezentacja



[Zobacz]
[2010-05-30 18:27:31]
Dodano ZDJĘCIE
Legenda, zalozyciel i uczestnik plenerow malarskich


[Zobacz]
[2010-05-30 18:25:24]
Dodano ZDJĘCIE
uczta duchowa


[Zobacz]
[2010-05-30 18:23:47]
Dodano ZDJĘCIE
Niepowtarzalne przedstawienia


[Zobacz]
[2010-05-30 18:19:51]
Dodano ZDJĘCIE
ciekawe fotki z Herodów


[Zobacz]
[2010-05-30 18:14:37]
Dodano ZDJĘCIE
plener malarski


[Zobacz]
[2010-04-15 20:47:43]
Dodano ZDJĘCIE
Przeglądamy efekty etapu: zbieranie materiału

[2010-04-15 20:10:48]
Dodano TEKST
Scenariusz SCENARIUSZ PROJEKTU WYKONYWANEGO PRZEZ UCZNIÓW GIMNAZJUM W LEWINIE BRZESKIM W RAMACH PROJEKTU „NOWE TECHNOLOGIE NA USŁUGACH EDUKACJI” Tytuł projektu: Ośrodki kultury w naszym mieście Wykonawcy projektu: - uczniowie kl.IIIc Gimnazjum w Lewinie Brzeskim - opiekun grupy – mgr Krystyna Pańpuch I. Cel główny:Badanie oferty kulturalnej ośrodków kultury w naszym mieście oraz wyszukiwanie ciekawych nieformalnie działających indywidualnie i zespołowo twórców i opracowanie informacji o nich. Możliwości kulturalnego spędzania wolnego czasu przez społeczność Lewina Brzeskiego. II. Cele edukacyjne: 1. Cele ogólne: • zrozumienie potrzeby podejmowania działań na rzecz wzbogacania kultury w środowisku lokalnym, • rozwijanie postaw otwartych na inne społeczności i kultury, • odkrywanie zjawiska przenikania się wartości kulturowych, • wprowadzenie ucznia w świat wartości uniwersalnych, • rozwijanie wiedzy o kulturze własnego miasta – Lewina Brzeskiego i jej związkach z kulturą narodową i europejską, • kształtowanie poczucia troski o zachowanie dziedzictwa kulturowego i rozwój kultury. 2. Cele operacyjne: • opis instytucji kultury i nieformalnych grup oraz indywidualnych twórców działających na terenie naszego miasta, • opracowanie narzędzi, które pomogą w gromadzeniu materiałów, np. ankiety, pytania wywiadów, • szukanie, gromadzenie i interpretacja wiadomości, • posługiwanie się różnorodnymi materiałami źródłowymi, • selekcjonowanie ich, • komunikowanie się , współpraca w grupie i dzielenie się zakresem obowiązków, • poczuwanie się do współodpowiedzialności za pracę w grupie, • formułowanie wniosków, • przygotowanie i dokonywanie prezentacji efektów pracy w grupie, • twórcze rozwiązywanie problemów, • korzystanie z nowoczesnych technik komunikacji, • zapoznanie uczniów z zasadami pracy metodą projektu, • zapoznanie uczniów z nowoczesnymi środkami i urządzeniami ICT wykorzystywanymi w edukacji, • praktyczne wykorzystywanie przez uczniów poznanych urządzeń ICT do pozyskiwania materiałów i przygotowania prezentacji projektu. III. Postawy: • kształtowanie szacunku dla wartości uniwersalnych: pracy, kulturalnego spędzania czasu wolnego, posiadania hobby, • dowartościowanie kultury własnego regionu, • świadome uczestnictwo w pracach grupy i odpowiedzialność za działania jednostkowe, • kształtowanie postaw tolerancji wobec różnych wytworów kultury, • wzmocnienie więzi rodzinnych i międzypokoleniowych, • lepsze zrozumienie siebie i drugiego człowieka. IV. Metody i formy: metoda: projekt rodzaj: grupowy typ: badawczy rezultat: materiały pomocnicze dla nauczycieli i uczniów formy prezentacji: album, prezentacja multimedialna. V. Pomoce: notatnik, długopis, szary papier, pisaki, dyktafon, dalmierz, lokalizator tras (odbiornik GPS), krótkofalówka, skaner, projektor multimedialny, aparat fotograficzny, mapy mojego miasta, zestaw komputerowy. V. REALIZACJA PROJEKTU Faza I – przygotowanie projektu: czas trwania: 8 * 45 min. • Zapoznanie uczniów z zasadami pracy metodą projektu, obejrzenie przykładowych efektów pracy tą metodą. • Wybór tematu projektu spośród kilku możliwych wskazanych przez nauczyciela: - Zasoby turystyczne naszej miejscowości. - Mieszkamy w Lewinie Brzeskim, ale skąd jesteśmy? - Ośrodki kultury w naszym mieście. - Zabytki sakralne naszej gminy. • Uczniowie wraz z nauczycielem, po zapoznaniu się z głównym celem projektu i ze sposobem pracy metodą projektu, dokonują podziału na grupy projektowe i każda grupa wybiera swoją część projektu: - 6 grup trzyosobowych, 3 grupy gromadzą informacje o instytucjonalnych ośrodkach kultury, 3 grupy poszukują nieformalnych indywidualnych i zespołowych twórców. W każdej grupie wybierają lidera, który będzie nadzorował i koordynował jej pracę. • Ustalenie czasu wykonania projektu, spodziewanych efektów oraz kryterium oceniania: - termin od XII 2009 do V 2010 – prezentacja początek maja 2010, terminy spotkań - druga sobota miesiąca – 6 * 45 min. - efekty pracy: album, prezentacja multimedialna, - grupa opracowuje wspólnie kryteria oceny projektu./załącznik • Uczniowie przystępują do zebrania informacji wstępnych na podstawie, których wykonają opis projektu i sporządzają kontrakt./załącznik • Przygotowują szczegółowy harmonogram pracy oraz wyznaczają osoby odpowiedzialne za poszczególne zadania w projekcie./załącznik • Zapoznanie się z ewentualnymi problemami, które można spotkać podczas wykonywania projektu. Faza II – wykonanie projektu: 18 * 45 min. • Uczniowie wykonują swoje zadania (zgodnie z zapisami w kontrakcie) oraz systematycznie spotykają się, aby porozmawiać o pracy nad projektem. • Uczestniczą w konsultacjach organizowanych przez nauczyciela: - konsultacje odbywają się na bieżąco codziennie w szkole i na spotkaniach grupy projektowej. • Zbierają i gromadzą informacje potrzebne do rozstrzygnięcia postawionych w projekcie problemów, odwiedzają instytucje kulturalne w Lewinie Brzeskim, wyszukują indywidualnych twórców lub zespoły nieformalne: muzycy, poeci, twórcy rękodzieła ludowego. • Dokonują selekcji oraz analizy zgromadzonych informacji, rejestracja tych samych wiadomości za pomocą różnych narzędzi i wybór najlepszej formy. • Wybierają optymalne rozwiązanie przedstawienia problemu. • Opracowują pod kierunkiem nauczyciela sprawozdania (raportu) z projektu zgodnie z określoną strukturą. • Przygotowują prezentację multimedialną i albumu informacji o kulturze w naszym mieście, w albumie wykorzystują materiały wykonane przy użyciu urządzeń ICT. • Nauczyciel dokonuje systematycznej obserwacji i oceny postępowania uczniów w pracach nad projektem, zapewnia uczniom samodzielność w podejmowaniu działań. Faza III – prezentacja i ocena projektu: 2 * 45 min. • Ocena sprawozdania z projektu – ocena wartości merytorycznej i estetyki, określenie mocnych i słabych stron. • Ocena wytworu materialnego – obejrzenie prezentacji multimedialnej, ocena jej zawartości merytorycznej i technicznej; ocena estetyki wykonania albumu i wartość zawartych w nim informacji. • Ocena prezentacji projektu. • Ocena prac grupowych według wypracowanych wcześniej kryteriów. • Dokonywanie samooceny – ocena indywidualna. • Dokonywanie oceny społecznej – ocena wkładu pracy uczestnika projektu przez grupę. • Analizowanie popełnionych błędów w celu projektowania zmian w wykonywaniu następnych projektów. • Ewaluacja pracy./ankieta ewaluacyjna – załącznik.


[Zobacz]
[2010-01-20 13:35:52]
Dodano ZDJĘCIE
Oto nasza grupa

[2010-01-18 19:49:39]
Dodano TEKST
Trzeba się przyznać z niewielkim poślizgiem czasowym rozpoczęliśmy! Grupa ma 23 uczestników. Wszyscy są uczniami klasy IIIc. Będziemy tropić twórców indywidualnych i ośrodki kultury w naszym mieście. Postaramy się zobrazować, jak kulturalnie można spędzić wolny czas, które instytucje nam mogą to zapewnić i co robimy sami w tym zakresie.Przystępujem do działania z ochotą, mimo że mróz na dworze!

[2010-01-18 19:39:14]
Zmieniono NAZWĘ GRUPY
Cooltur@lni

projekt graficzny: 2business
opracowanie interfejsu i optymalizacja kodu: annet